hardlopen-voor-iedereen.nl

Trainingsaanbod

Donderdagavond

groep B+C    19.15-20.30
groep A         19.15-20.30

Voorop staat het loopplezier.
Dat begint bij het stimuleren om te gaan hardlopen.
Daar maken we het programma op.
Elke week belichten we een aspect van hardlopen.
Een kijkje in ons jaarprogramma leert dat dit alles behalve saai is.
De training begint altijd met een warming up en er wordt tijdens het loopgedeelte aandacht besteed aan trainingsopbouw, tempogevoel en looptechniek.
 We bereiden ons ook - voor wie dit wil-  gezamelijk voor op een aantal wedstrijden.

trainingsopbouw

Hardlopen is meer dan een schema volgen. Belangrijk is te ontdekken hoe een schema voor jou gaat werken, in plaats van slaaf te worden van een schema.
Een schema houdt namelijk geen rekening met de vorm van de dag,
de invloed van het weer en waarschuwt ook niet voor overbelasting.
Wat je aankan is afhankelijk van veel factoren.
Een beetje begeleiding maakt hardlopen iets wat je kunt blijven doen.
Ieder met zijn of haar eigen doel. Daar hoort ook bij: op tijd en voldoende rust nemen.

tempogevoel

De intensiteit waarmee we hardlopen varieren we in duurlopen, intervaltraining en bootcamp.
Voor de afwisseling, maar ook om sterker te worden.
Het is daarbij belangrijk om te weten hoe hard je traint bij verschillende loopsnelheden. Dat is voor iedereen anders.
Ervaring opbouwen hierin zorgt ook voor het beter kunnen verdelen van je energie om het vol te houden.
Bij wedstrijden helpt het zelfbewuster in te schatten wat de mogelijkheden zijn. 
Je leert meer je eigen race te lopen.

looptechniek

Experimenteren met je houding en bewegingspatroon maken het lopen gemakkelijker.
Je bent minder moe, voorkomt blessures en loopt sneller als je hier veel aandacht aan schenkt. 
Gezamenlijk is dit leuk om te doen.
Als je voor jezelf hardloopt krijgt dit vaak te weinig aandacht.
 In de training krijg je tips om je techniek te leren kennen en zo mogelijk te verbeteren.


Snuffel eens rond op onze homepage om meer te weten te komen over onze loopgroep en kom vrijblijvend twee keer meetrainen.



Gegarandeerd veel loopplezier!